poniedziałek, 15 grudnia 2014

Ciasteczka a'la makaroniki

Uwaga! Zawartość tylko dla fanów mocno słodkich rarytasów!

 Makaroniki to słodkie ciastka przyrządzane z białek jaj, cukru pudru i mielonych migdałów. Są one bardzo smaczne, ale i zarazem bardzo słodkie! Moje ciasteczka nie są takimi prawdziwymi makaronikami. Zamiast zmielonych migdałów użyłam zmielonych orzechów włoskich. Ich wygląd również co nieco się różni, lecz moim bliskim i mnie odpowiada ta odmienność.

Składniki:

- trzy białka
- szklanka cukru pudru
- szklanka drobno posiekanych lub zmielonych orzechów włoskich
- żurawina

Wykonanie:

Ubijamy białka na sztywną pianę. Dodajemy cukier i mieszamy tak, by powstała jednolita masa. Dodajemy orzechy i bardzo delikatnie mieszamy składniki. Blachę do pieczenia wykładamy pergaminem (by pergamin nie zwijał się i nie ruszał - posmarujcie gdzieniegdzie blachę tłuszczem np. masłem). Nakładamy łyżką porcje masy, formując ciasteczka (zachowuj odstępy między ciasteczkami). Żurawinę kroimy i ozdabiamy nią makaroniki. Wkładamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika, na około 25 min. Życzę smacznego! :)


Oprawa graficzna - Augustynek Photography klik

2 komentarze:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję ślicznie :3 Już wpadam. Zapraszam również na mojego nowego bloga -> http://kucharzowanienamaxa.pl/

    OdpowiedzUsuń