sobota, 17 stycznia 2015

Kruche ciasto ze śliwkami

Kruche ciasto ze śliwkami, czyli coś na każdą porę dnia

Dzień dobry! Dawno mnie tutaj nie było! Jest to mój pierwszy post w nowy roku. Chcę podzielić się z Wami moim pomysłem na pyszne zimowe ciasto. Do jego wykonania użyłam śliwek z kompotu, ponieważ pora roku nie pozwala mi na inną opcję. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, śliwki z kompotu znakomicie się rozpiekają.


Składniki:

- 450 g mąki tortowej
- 250 g masła lub margaryny
- 4 jajka
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 150 g cukru
- ok. 200 g śliwek z kompotu
+ dodatkowo do piany:
- szklanka cukru

Wykonanie:

Mąkę przesiać na stolnicę, dodać kostkę masła i kroić, aż masło będzie miało kawałeczki wielkości zielonego groszku. Oddzielić żółtka od białek - żółtka dodać do mąki i masła, a białka do misy miksera. Do ciasta kruchego dodać proszek do pieczenia i cukier, zagnieść. Ciasto podzielić na dwie części - jedną mniejszą owinąć folią spożywczą i włożyć na ok. 45 min do lodówki, drugą zetrzeć na tarce o dużych oczkach, do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą formy. Formę włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, na ok. 20 min.
Białka z cukrem ubić na sztywną pianę - cukier do ubijających się jajek dodawać stopniowo.
Ciasto wyciągnąć z piekarnika, wyłożyć na nie śliwki. Na śliwki wyłożyć pianę, a ciasta z lodówki zrobić kruszonkę. Placek włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 50 min.
Zamiast śliwek możecie równie dobrze użyć innych owoców (również z kompotu) np. jabłek. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz