sobota, 4 kwietnia 2015

Babeczki z kruszonką

Babeczki z kruszonką, czyli pyszna ozdoba wielkanocnego koszyczka 

Każdy z Nas ma lepsze i gorsze dni w kuchni, mi akurat wczoraj nie wyszła babka i do tego jeszcze polewa, co mnie bardzo zdemotywowało. Obiecałam, że upiekę babeczki, ale sama nie wiedziałam jakie. Schyliłam się po mąkę i tam bam! Na mące był przepis na babeczki z kruszonką. Pomyślałam, czemu by nie. Udoskonaliłam go trochę i okazało się, że babeczki są po prostu nieziemskie. Tak więc odkupiłam swoją winę zniszczenia babki przepisem z opakowania po mące!


Składniki: 

Babeczki:

- 2 jajka
- 2/3 szklanki oleju (ja użyłam rzepakowego)
- 2/3 szklanki maślanki
- aromat pomarańczowy (oczywiście możecie użyć waszego ulubionego)
- 2 i 2/3 szklanki mąki tortowej
- 1 i 1/3 szklanki cukru
- opakowanie cukru waniliowego (16 g)
- szczypta soli
- 4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- dżem malinowy i brzoskwiniowy (lub wasz ulubiony)

Kruszonka:

- 4 łyżki cukru
- 2 łyżki mąki tortowej
- 2 łyżki masła
- 2 łyżeczki cukru waniliowego

 

Wykonanie:

Roztrzepujemy jajka z olejem, maślanką i kilkoma kroplami aromatu. Dodajemy mąkę, cukier, cukier waniliowy, szczyptę soli i proszek do pieczenia. Delikatnie mieszamy na jednolitą masę. 
W oddzielnym naczyniu przygotowujemy kruszonkę. Wszystkie składniki na kruszonkę wsyp do miski i zagnieć widelcem lub po prostu dłonią. Jeśli kruszonka będzie zbyt mokra dodaj więcej cukru i mąki, a jeśli zbyt sucha dodaj więcej masła. 
Do foremek muffinkowych nakładaj po łyżce masy, na to łyżeczkę dżemu (na przemian malinowego i brzoskwiniowego - dzięki temu będziemy mieli dwa rodzaje babeczek). Babeczki włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 10 minut. Następnie wyciągnij je i posyp ich wierzch kruszonką oraz znów włóż do piekarnika, lecz tym razem na 15 minut. Życzę smacznych babeczek i wesołych świąt! (z przepisu wyszło mi około 27 babeczek)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz