wtorek, 9 czerwca 2015

Kruche ciasto rabarbarowo-truskawkowe z bezą

Kruche ciasto rabarbarowo-truskawkowe z bezą, czyli coś tylko dla wyjątkowych osób

Sezon na truskawki i rabarbar rozpoczęty, więc trzeba korzystać. Przyznam szczerze, że to był mój pierwszy raz, kiedy przyrządzałam coś z rabarbaru - jestem w końcu nowicjuszką w kuchni. Nie wiem, jak to jest ze zdobyciem rabarbaru w warzywniakach w większych miastach, ponieważ mi rabarbar dostarczyła dziewczyna mojego brata, za co jej bardzo serdecznie (kolejny raz) dziękuję. Chociaż dawno, jak to mówi mój tata, rabarbar rósł jak perz, teraz coraz trudniej go gdziekolwiek znaleźć. Warto dodać, że jest on źródłem witamin A, C, E, a także potasu, kwasu foliowego i błonnika. Nie chcę się przechwalać, ale przepis na to ciasto jest po prostu rewelacyjny i ląduje na mojej stercie sprawdzonych przepisów!


Składniki:

- 20 dag mąki pszennej 
- 15 dag cukru pudru
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 10 dag masła
- 2 żółtka
- 250 g rabarbaru
- 150 g truskawek
- 5 białek
- 25 dag cukru pudru

 

Wykonanie: 

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, dokładnie posiekać z zimnym masłem. Następnie dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i włożyć do zamrażalnika na 1 godzinę. Lekko zmrożone ciasto zetrzeć na tarce o dużych oczkach na dno przygotowanej formy (pozostawić kawałeczek do posypania po wierzchu). Dno podpiekać w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 13-15 minut. Na ciasto wyłożyć obrane i pokrojone truskawki oraz rabarbar (rabarbar pokroiłam na kawałki o długości około 1,5 cm). Białka ubić na sztywną pianę, dodając stopniowo cukier puder. Pod koniec wsypać mąkę ziemniaczaną i delikatnie wymieszać. Piankę wyłożyć na truskawki i rabarbar. Posypać pozostałym startym ciastem, włożyć do nagrzanego piekarnika.Piec w temp 170 stopni około 40-45 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz