poniedziałek, 1 grudnia 2014

Szarlotka

Szarlotka w zimie, czyli coś pysznego z musem jabłkowym

Jest to mój pierwszy post, proszę więc o wyrozumiałość. 
Podzielę się dzisiaj z Wami przepisem na pyszną i bardzo słodką szarlotkę (nawet ja nie jestem w stanie zjeść więcej niż jednego kawałka^^).

Składniki:

Kruche ciasto:
- 2,5 szklanki mąki
- kostka margaryny
- 4 żółtka
- pół szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- aromat waniliowy lub ziarenka z jednej laski wanilii
- 2 łyżki kwaśnej śmietany
Piana:
- 4 białka
- szklanka cukru
Dodatkowo:
- mus jabłkowy (ja użyłam musu domowej roboty, lecz kupny jak najbardziej również może być)
- cynamon

Wykonanie:

Mąkę posiekać nożem razem z margaryną. Dodać żółtka, cukier, proszek do pieczenia, aromat i śmietanę. Zagnieść ciasto. Podzielić je na dwie nierówne części ( 1/3 i 2/3), zawinąć w folię. Większą część ciasta schłodzić w lodówce przez pół godziny, mniejszą umieścić w zamrażalniku. 
 Po pół godzinie rozwałkować ciasto z lodówki. Wyłożyć nim wysmarowaną masłem blaszkę (również brzegi blaszki), ponakłuwać widelcem. 
Na ciasto wyłożyć mus jabłkowy, posypać po wierzchu cynamonem. 
Z białek i cukru ubić sztywną pianę, wyłożyć ją na ciasto z musem. Na tak przygotowane ciasto zetrzeć na tarce (na grubych oczkach) ciasto z zamrażalnika. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50-60 minut (do ładnego "zezłocenia" ciasta). Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem, lecz ja uważam, że nie jest to konieczne. Smacznego! :)


2 komentarze:

  1. Nie żeby coś, ale narobiłaś mi ochoty na taką szarloteczkę, a ja tak bardzo nie lubię w ciastach jabłek, cry
    Nie znam się zbytnio nawet na pieczeniu ciast (zazwyczaj ja murzynię robiąc różne beznadziejne czynności), ale wydaje mi się, iż jest przepis dobrze napisany.

    OdpowiedzUsuń